|
Én is kábé ennyit megyek 55-60 literrel. Mondjuk az 1200S Ladámhoz képest remek teljesítmény. A motor kétszer akkora, a lóerők száma a háromszorosa, súlyra is közel a duplája. De azért eco-nak nem nevezném.
A dízeles részt most kihagyom
|
|
|
|
|
A dieselekrol meg mindig azt tartjak hogy hangos kopogos lassu darab sz..ok. Ez van elterjedve a kozhiedelemben. Nem veletlen, az autok 80%-a benzines.
|
|
|
|
|
850 TURBO írta:
Peldaul ha egy auto egy telitankkal (65-70liter) elmegy 500 km-ert' arra azt mondják nem rosssz.(economical)
A v8-asok kb 300-350-et mennek el.
mr sas írta:
Mesélj, mesélj, jól jönnek más világnézetek, én vevő vagyok minden infóre a kis nagyvilágunkból...
Előri is köfönjük
12-14 lityó/100 km az economical? Asztakurva...
|
|
|
|
|
Peldaul ha egy auto egy telitankkal (65-70liter) elmegy 500 km-ert' arra azt mondják nem rosssz.(economical)
A v8-asok kb 300-350-et mennek el.
mr sas írta:
Mesélj, mesélj, jól jönnek más világnézetek, én vevő vagyok minden infóre a kis nagyvilágunkból...
Előri is köfönjük
|
|
|
|
|
Minutus Toxicus írta:
Gondolom az osztràkot ausztràlnak kell olvasni.
Jonap.
Wiener Neustadtból indultam ki, de az adatlap alapján akár Ausztrália is lehet... Kinek mi tetszik
|
|
|
|
|
Mesélj, mesélj, jól jönnek más világnézetek, én vevő vagyok minden infóre a kis nagyvilágunkból...
Előri is köfönjük
|
|
|
|
|
Gondolom az osztràkot ausztràlnak kell olvasni.
Jonap.
|
|
|
|
|
850 TURBO írta:
Sajnos Magyarországon elkövetik azt a hibát, hogy az autót nem viszik időszakos szervizre, köszönhető a berekhez viszonyitott magas szervíz költségekhez.Itt nálunk olyan természetes dolog a 10000ezres szervíz, mint a reggeli mosakodas és az autók is lényegesen jobb állapotban vannak a korukhoz képest. Itt mindegyik első szerias s80-as t6 os motorral jött ki. Mellesleg itt a Volvokat "nagymama autoknak tartják amik lassú vacakok" és olyanok vezetik akik nem tudnak vagy most tanulnak vezetni.
Akkor ott nagy bajok vannak, egy T6-os S80-at szerintem a legritkább esetben választ egy kezdő vezető És hát izé... Azt hiszem egy fullos, 14 milliós XC70-et sem csak úgy "törni" vesznek a népek Vagy tényleg ennyire pazar lenne kint az életszínvonal? Tegyél rendet az osztrák fejekben
|
|
|
|
|
Sajnos Magyarországon elkövetik azt a hibát, hogy az autót nem viszik időszakos szervizre, köszönhető a berekhez viszonyitott magas szervíz költségekhez.Itt nálunk olyan természetes dolog a 10000ezres szervíz, mint a reggeli mosakodas és az autók is lényegesen jobb állapotban vannak a korukhoz képest. Itt mindegyik első szerias s80-as t6 os motorral jött ki. Mellesleg itt a Volvokat "nagymama autoknak tartják amik lassú vacakok" és olyanok vezetik akik nem tudnak vagy most tanulnak vezetni.
Géza bá írta:
Az enyém 2001-es 5 sebességes zsírtonik. Az olajcsere időlegesen megszüntette a váltás közbeni rángatást (3-4 és 3-2). Az évzáró vacsin beszélgetve Seres mesterrel, fel lettem világosítva. Ugyanis a szeleptest kopott és nem zárnak rendesen a kis golyócskák, ettől nem épül fel az olajnyomás megfelelően. A régi olaj "elfolyósodott" és ez okozott rángatást, a tömítetlenség miatt elszökött az olaj és az olajnyomás is. Az új olaj lényegesen sűrűbb, így most működik a rendszer. A szeleptest azonban továbbra is kopott! Előbb vagy utóbb ki kell cserélni. Karcsi szerint ez hipp és hopp megcsinálható, azonban a számla végösszege szerintem kissé kellemetlen, mert úgy 350ezer felett van/lesz valahol.
Azt mondom, hogy használni elképzelhetetlenül jó. Relatíve sokat autózva a hegyekben, rendkívül hasznos a kézi kapcsolás lehetősége. Komoly motorfékkel lehet leereszkedni vele. A hajtű kanyarok előtt szoktam csak 2-be vissza, mert az már komoly lassítást eredményez. Városi használatra gondolom nem kell ecsetelni az automata előnyeit.
A nagy teljesítményű autókkal azért érdemes óvatosnak lenni, mert az előző gazda nem véletlenül vette. Ezeket hajtani szokták és nem babusgatni. Tessék nagyon alaposan megnézni a kiszemelt példányt!
Neked közelebb van Wiener Neustadtban a Volvo Baumgartner, mint itthon bármi. Esetleg arrafelé érdeklődni?......
|
|
|
|
|
Wildhorse [kispaci] írta:
A minimálbér és a járulékok szinte ugyanolyan magasak (egyedül ÁFA kevesebb).
És mellette igen nagy a munkanélküliség. Sok határmenti falu lakója a MO-i autógyárakban vagy a Nokiának dolgoztak amelyek most leépítenek.
Sokan SK-ból jártak dolgozni, mert kevesebbel is beérték.
SK nemcsak magyar árakhoz viszonyítva drágább, hanem az állampolgároknak is.
Hejhalla.
Épp a Zindekszen is volt ma egy kis hír:
index.hu/gazdasag/2013/01/09/hasit_szlovakia_de_a_zsebeken_nem_latszik/
Érdekes, aszittem, hogy náluk télleg tombol a fejlődés.Na, de most már tiszta minden.
|
|
|
|
|
Jobbulást!! A gyógyulási időt ne rövidítsd le, gondolj rá ez is olyan mint egy újból összerakott szerkezet be kell járódnia és türelmesen!
|
|
|
|
|
Üdvözletem!
Per pillanat V40 T4-em van, megejtette bátyám ,hogy eladná szuzukiját és átvenné enyém. V40-em is 4sebességes tiptronik és hasonlóan viseli az L és 3ik fokozat váltását. Azért is kérdeztem mert talán az újabb 5 sebességes talán jobban bírja (ebben kb 180.000km van - 2008ig szarszervízben igazoltan 93.000)
|
|
|
|
|
mr sas: valóban, én is láttam már patika T6-ot, igaz szintén egy darabot.
Remélem egyszer láthatod az enyémet is, és még meg is hajthatod!!
|
|
|
|
|
Az enyém 2001-es 5 sebességes zsírtonik. Az olajcsere időlegesen megszüntette a váltás közbeni rángatást (3-4 és 3-2). Az évzáró vacsin beszélgetve Seres mesterrel, fel lettem világosítva. Ugyanis a szeleptest kopott és nem zárnak rendesen a kis golyócskák, ettől nem épül fel az olajnyomás megfelelően. A régi olaj "elfolyósodott" és ez okozott rángatást, a tömítetlenség miatt elszökött az olaj és az olajnyomás is. Az új olaj lényegesen sűrűbb, így most működik a rendszer. A szeleptest azonban továbbra is kopott! Előbb vagy utóbb ki kell cserélni. Karcsi szerint ez hipp és hopp megcsinálható, azonban a számla végösszege szerintem kissé kellemetlen, mert úgy 350ezer felett van/lesz valahol.
Azt mondom, hogy használni elképzelhetetlenül jó. Relatíve sokat autózva a hegyekben, rendkívül hasznos a kézi kapcsolás lehetősége. Komoly motorfékkel lehet leereszkedni vele. A hajtű kanyarok előtt szoktam csak 2-be vissza, mert az már komoly lassítást eredményez. Városi használatra gondolom nem kell ecsetelni az automata előnyeit.
A nagy teljesítményű autókkal azért érdemes óvatosnak lenni, mert az előző gazda nem véletlenül vette. Ezeket hajtani szokták és nem babusgatni. Tessék nagyon alaposan megnézni a kiszemelt példányt!
Neked közelebb van Wiener Neustadtban a Volvo Baumgartner, mint itthon bármi. Esetleg arrafelé érdeklődni?......
|
|
|
|
|
Halló Kollégák,
jobbulást!
|
|
|
|
|
röviden: nem kifejezetten... olyan lottó jellegű
tusullo írta:
Üdv!
Köszönöm!
Még egy kérdés: 2003as modellt néztem és az már 5sebességes tiptronik, mennyire jok ezek?
|
|
|
|
|
Szia,
valóban, én is láttam már patika T6-ot, igaz szintén egy darabot.
Ellenben hulladék T6-ot picivel többet... úgy az összeset amit ivanixba szervizeltek 2005-2010ig...
A legfontosabb ahogy Te is említed - a leinformálhatóság, illetve a gondos gazda... de ez mint a fehér holló sajna...
850 TURBO írta:
az egyik ismerősöm most vett egy s80 t6-ot 280ezer km-rel.Az autónak semmi komoly baja nem volt,ahogy megvette elvitte az általam javasolt volvoszervizbe, ahol ismerték az autót.Kicserélték a hengerfej tomitest, meg general szerviz. Semmi más baja nincs. Talán több elektronikus probléma lehet vele ahogy a szervizben mondták. Gondolok itt jeladokra, érzékelőkre. Nekem t5-ös van, apró dolgok amik a kornak köszönhetőek, de semmi komoly.Ha van lenyomozhato előélete az autóknak, akkor szerintem nem nyulhatsz mellé. Én személy szerint az s60at választanam inkabb mivel újabb konstrukció és kevesebb üzemanyaggal jár, és persze a pótolhatatlan 5 henger hangja az valami félelmetes. Kis tunningal nagyo sokat kilehet hozni a motorbol. Kérdezz bátran.Remélem segítettem.
mr sas írta:
tessék az öt hengernél maradni!
tusullo írta:
Üdvözlök mindenkit!
Hozzáértőket és tapasztaltakat kérdezek: S80 T6 2003környékiek mennyire megbízhatóak? Vagy esetleg S60 2.4t AWD?
Köszönöm!
|
|
|
|
|
Üdv!
Köszönöm!
Még egy kérdés: 2003as modellt néztem és az már 5sebességes tiptronik, mennyire jok ezek?
|
|
|
|
|
Üdvözlet!
Jobbulást kívánunk!!!!!!!!!!!!
|
|
|
|
|
Tessék lelkiismeretesen végig csinálni a műtét utáni rehabilitációt! Nem szabad türelmetlennek lenni! A teniszpályák is megvárnak, hidd el.
|
|
|
|
|
Zoli855 írta:
Hello
A puszi a csajoké leginkább, igen itt vagyok már teljesen felébredtem ehettem ihattam is. Köszi a szurkolást.
Szép napot Mindenkinek
Jó lábadozást, csak nyugisan! A munka ráér!
|
|
|
|
|
Hello
A puszi a csajoké leginkább, igen itt vagyok már teljesen felébredtem ehettem ihattam is. Köszi a szurkolást.
Szép napot Mindenkinek
|
|
|
|
|
Milyen dokira vár? Ő maga a (Volvo)Doktor!
|
|
|
|
|
Zoli855 írta:
Hello Mindenki!
Már bent fekszem várom a műtétet, 11 körül lesz. Szorítsatok.
Más: valószínű eladó lesz a 850-m, 350k körül lesz az ár 95' 2,5 10V klíma ülésfűtés stb. 10-11 közötti fogyasztás 290000 km, törött volt a jobb oldala (eléggé), a javítás Ivanicsnál leinformálható, szervizkönyv megvan de hiányos picit a bejegyzés. Dán nagykövetség, Ivanics Kft, fiatal srác ( gondos gazda volt) és én voltunk a tulajok. Nem hibátlan de jó állapotban van.
Nemrég írta Zoli FB-ra:
"Üdv Mindenkinek ! Felébredtem az altatásból, minden rendben. Várom a dokit hogy megbeszéljük a dolgokat. A térdem kiegyenesedett és ez már jó hír, most tea és keksz, zene és relax. Puszi"
A "puszi"-t az vegye magára aki akarja
|
|
|
|
|
Hello Mindenki!
Már bent fekszem várom a műtétet, 11 körül lesz. Szorítsatok.
Más: valószínű eladó lesz a 850-m, 350k körül lesz az ár 95' 2,5 10V klíma ülésfűtés stb. 10-11 közötti fogyasztás 290000 km, törött volt a jobb oldala (eléggé), a javítás Ivanicsnál leinformálható, szervizkönyv megvan de hiányos picit a bejegyzés. Dán nagykövetség, Ivanics Kft, fiatal srác ( gondos gazda volt) és én voltunk a tulajok. Nem hibátlan de jó állapotban van.
|
|
|
|
|
Igen, megerősítem én is Pacit...
Gazdasági mutatókban, százalékos növekedésben, meg lehet, hogy államadósságban (csökkentésében) hagytak el minket...
Átlag életszínvonal elég gyenge..
Meg ott is mindenki a főváros köré csoportosul... (munka, stb...)
|
|
|
|
|
A minimálbér és a járulékok szinte ugyanolyan magasak (egyedül ÁFA kevesebb).
És mellette igen nagy a munkanélküliség. Sok határmenti falu lakója a MO-i autógyárakban vagy a Nokiának dolgoztak amelyek most leépítenek.
Sokan SK-ból jártak dolgozni, mert kevesebbel is beérték.
SK nemcsak magyar árakhoz viszonyítva drágább, hanem az állampolgároknak is.
|
|
|
|
|
Wildhorse [kispaci] írta:
Szlovákiában drágább és ott szegényebbek is az emberek. Érezni a forgalmon az üzemanyag árat. Jobban mint MO-on.
Hejhalláj.
Igen, az tudtam, hogy valamivel drágább.De hogy szegényebbek az emberek?Persze nem gondoltam sose ida svájci életszínvonalat, de az utóbbi 6-7 évben egybe az megy a médiában, hogy már lehagytak minket egy ideje, jobb a pénzük, jobban élnek.Akkor ez nem igaz?
Mi sokat jártunk a 80-as évekbe a Tátrába nyaralni, mert olcsóbb volt mint a Balaton.Emléxem, hogy mindent majdhogynem röhögve fizettünk ki, legalább is igencsak olcsóbb volt, mint Magyarország.De aztán már nem jártunk nagyon 2000 után, mert igencsak bebunkultak, valahogy nem éreztük jól magunkat az erős magyarellenes légkör miatt.Úgyhogy azóta nem tudom, mi van arrafelé, csak a hírekből.Azok meg a szlovák kánaánt festik egyben.
|
|
|
|
|
Mellesleg ha nincs igazan indok az osszkerekre akkor inkabb ne legyen eggyel tobb hibaforras es feleslegesen novelt ossztomeg. S60 2.4t vagy t5.850 TURBO írta:
az egyik ismerősöm most vett egy s80 t6-ot 280ezer km-rel.Az autónak semmi komoly baja nem volt,ahogy megvette elvitte az általam javasolt volvoszervizbe, ahol ismerték az autót.Kicserélték a hengerfej tomitest, meg general szerviz. Semmi más baja nincs. Talán több elektronikus probléma lehet vele ahogy a szervizben mondták. Gondolok itt jeladokra, érzékelőkre. Nekem t5-ös van, apró dolgok amik a kornak köszönhetőek, de semmi komoly.Ha van lenyomozhato előélete az autóknak, akkor szerintem nem nyulhatsz mellé. Én személy szerint az s60at választanam inkabb mivel újabb konstrukció és kevesebb üzemanyaggal jár, és persze a pótolhatatlan 5 henger hangja az valami félelmetes. Kis tunningal nagyo sokat kilehet hozni a motorbol. Kérdezz bátran.Remélem segítettem.
mr sas írta:
tessék az öt hengernél maradni!
tusullo írta:
Üdvözlök mindenkit!
Hozzáértőket és tapasztaltakat kérdezek: S80 T6 2003környékiek mennyire megbízhatóak? Vagy esetleg S60 2.4t AWD?
Köszönöm!
|
|
|
|
|
az egyik ismerősöm most vett egy s80 t6-ot 280ezer km-rel.Az autónak semmi komoly baja nem volt,ahogy megvette elvitte az általam javasolt volvoszervizbe, ahol ismerték az autót.Kicserélték a hengerfej tomitest, meg general szerviz. Semmi más baja nincs. Talán több elektronikus probléma lehet vele ahogy a szervizben mondták. Gondolok itt jeladokra, érzékelőkre. Nekem t5-ös van, apró dolgok amik a kornak köszönhetőek, de semmi komoly.Ha van lenyomozhato előélete az autóknak, akkor szerintem nem nyulhatsz mellé. Én személy szerint az s60at választanam inkabb mivel újabb konstrukció és kevesebb üzemanyaggal jár, és persze a pótolhatatlan 5 henger hangja az valami félelmetes. Kis tunningal nagyo sokat kilehet hozni a motorbol. Kérdezz bátran.Remélem segítettem.
mr sas írta:
tessék az öt hengernél maradni!
tusullo írta:
Üdvözlök mindenkit!
Hozzáértőket és tapasztaltakat kérdezek: S80 T6 2003környékiek mennyire megbízhatóak? Vagy esetleg S60 2.4t AWD?
Köszönöm!
|
|
|
|
|
Igen, egyedül az lpg olcsó, a benzin meg a dízel 1,5 eu körül van...
A városban meg az utakon/kutakon meg mintha tífusz lenne..
Kaja árak kb egál velünk... bérek meg ha jól tudom, lejjebb... nyugdíjak pláne...
Vannak ott rokonok.. hát régebben se volt jobb, mindig egy kicsivel "visszább" voltak..
Wildhorse [kispaci] írta:
Szlovákiában drágább és ott szegényebbek is az emberek. Érezni a forgalmon az üzemanyag árat. Jobban mint MO-on.
|
|
|
|
|
Nem szleng az, inkább szak szónak mondanám. Ha jól tudom akkor az 1000 liter feletti tartályokat már tartánynak nevezik. Mondjuk ez is inkább csak ADR zsargonban szerepel hétköznapi nyelven mindenki tartályt mond. A híradóban is tartálykocsi borul fel és nem tartány.
|
|
|
|
|
Tudja valaki, hogy hogyan lehet az olajcserére figyelmeztető számlálót alap állapotba állítani itthon (még nem írt ki semmit), mert ma szervizelés volt...
Előre is köszi!
|
|
|
|
|
Volvo-mánia írta:
Egyébként nem tartályautó,hanem tartány a helyes kifejezés.
kaminyonos szleng?
|
|
|
|
|
Szlovákiában drágább és ott szegényebbek is az emberek. Érezni a forgalmon az üzemanyag árat. Jobban mint MO-on.
|
|
|
|
|
tessék az öt hengernél maradni!
tusullo írta:
Üdvözlök mindenkit!
Hozzáértőket és tapasztaltakat kérdezek: S80 T6 2003környékiek mennyire megbízhatóak? Vagy esetleg S60 2.4t AWD?
Köszönöm!
|
|
|
|
|
mornin'
|
|
|
|
|
uuu ez delyo táblázat
like
|
|
|
|
|
áááááááááááááááááááá
)))
gegee írta:
Minutus Toxicus írta:
"Sic transit gloria mundi."
Vagyis: Így múlik el a Ford Transit dicsősége... [/quote]
|
|
|
|
|
Van itt egy érdekes benzinárlista:
2012 Gas Prices
This Bloomberg index lists countries by gas price and by their residents' pain at the pump. Click here to view the
full slideshow.
Price.....Country.............Pain Rank
$10.12...Norway......................#52
$9.41....Turkey........................#7
$9.28....Israel..........................#31
$8.61....Hong Kong.................#35
$8.26....Netherlands...............#41
$8.20....Denmark...................#47
$8.15....Italy............................#34
$8.14....Sweden......................#48
$7.92....Greece.......................#26
$7.87....United Kingdom.........#37
$7.79....France.......................#39
$7.77....Belgium.....................#42
$7.74....Germany....................#40
$7.72....Portugal.....................#23
$7.66....Switzerland................#53
$7.59....Finland.......................#45
$7.34....Ireland........................#44
$7.15....Japan.........................#46
$7.12....South Korea..............#30
$6.93....Slovakia.....................#21
$6.92....Brazil..........................#13
$6.79....Hungary.....................#15
$6.60....Malta..........................#27
$6.57....Slovenia.....................#32
$6.55....New Zealand............#43
$6.49....Austria.......................#49
$6.47....Spain.........................#36
$6.46....Czech Republic.........#25
$6.41....Australia.....................#54
$6.38....Luxembourg..............#56
$6.32....Lithuania....................#18
$6.15....Poland.......................#19
$6.13....Chile...........................#22
$6.12....Bulgaria......................#6
$6.08....Latvia.........................#17
$6.08....Singapore...................#50
$5.96....Colombia....................#10
$5.86....Cyprus.......................#38
$5.82....Argentina....................#16
$5.80....Estonia......................#24
$5.71....Romania....................#11
$5.46....Canada......................#51
$5.44....India...........................#1
$5.30....South Africa...............#12
$4.89....China..........................#8
$4.51....Thailand.....................#9
$4.42....Philippines.................#3
$3.85....Indonesia...................#5
$3.75....Russia.......................#33
$3.75....United States.............#55
$3.55....Pakistan.......................#2
$3.24....Mexico........................#29
$3.23....Malaysia.....................#28
$2.80....Iran.............................#20
$2.32....Nigeria........................#4
$1.89....United Arab Emirates..#57
$1.73....Egypt..........................#14
$0.89....Kuwait........................#59
$0.61....Saudi Arabia..............#58
$0.09....Venezuela..................#60
Az első oszlop a gallononkénti benzinár usd-ben, az utolsó a "fájdalomszint", jelesül, hogy mennyire nehéz kifizetni.Nagyobb számok: röhögve fizetik az ott élők, kisebbek: q nehezen.Beszédes a norvég-török összehasonlítás...De a magyar szám is ott van a szeren...
Forrás: LINK
|
|
|
|
|
Minutus Toxicus írta:
"Sic transit gloria mundi."
[/quote]
Vagyis: Így múlik el a Ford Transit dicsősége...
|
|
|
|
|
sattila írta:
unortodox környezetvédelem....
Jan 1-től 50%-al emelték a jövedéki adóját az lpg-nek... aztán majd év közben
még 50-nel..
olcsó kúton 255, többin 280...
gegee írta:
Maki S60 írta:
mr sas írta:
inkább az lpg adó miatt tessenek bosszankodni...
Igen, egy tankoláson én 1700 Ft-ot bukom, és mi lesz májustól...
Hejhalla.
Meséljetek már, mi a frász lesz ez?Nem futottam még bele valahogy...
Hejhalla.
Na akkor az f@sza lesz.Most, hogy elég sokan átálltak rá, kezdik sz*patni a népet...
Northface, isten az a szíjcsere...
|
|
|
|
|
Egyébként nem tartályautó,hanem tartány a helyes kifejezés.
|
|
|
|
|
Wildhorse [kispaci] írta:
Bármi lehet. Azt el tudom képzelni, hogy a "MOL-tól veszik" azt jelenti a háttérben, hogy a forgalmazó által elvárt minőségben finomítják az üzemanyagot, aztán a forgalmazó még hozzáadja a saját cuccát. A kőolaj jóesetben 2 helyről jöhet, tehát az alapanyag mindenütt ugyanaz.
Amúgy konkrétan december elején tankoltam egy MOL kútnál az egérúton - mondván jó lesz az, úgyis MOL - és a kocsi fogyasztása drasztikusan megemelkedett 10 literre!
Ilyen fogyasztásom soha sem volt, csak mikor padlógázon 230-km/h-val mentem autópályán.
Tankoltam a szokásos vecsési benzinkúton és a fogyasztás visszament normál 8 littyó körülire.
Egy ismerősömmel történt régebben,hogy egy agip kúton felkínáltak neki az ott dolgozók X összegért egy 5l-es fém flakonban lévő valamit,ami arra szolgált volna hogy azt kellett volna beleönteni gondolom a földalatti tartályba,vagy a lefejtés elött a kamionba,nem tudom és ez által vált volna a sima anyag az adott fantázianevü prémium ü.anyaggá.Most hírtelen nem jut eszembe az agip féle prémium név.Mivel megvette ezért ott egy darabig aki a drágább kútfejröl tankolt,az nagy eséllyel ugyanazt töltötte belőle,mintha a normált választotta volna. Szóval ebböl a sztoribol adódóan nem vetem el azt hogy egyszer urban legend,egyszer pedig nem a néha tapasztalt ü.anyagok közti fizikálisan érezhető különbség amiket olvashatunk,hallhatunk itt-ott.
Én konkrétan egyszer tettem az autóban extra gázolajat,de nem volt semmi észlelhető különbség(se könnyebb indítás,sem fogyasztás,se semmi),csak annyi hogy utána kihűlt a pénztárca. Szóval én nem vagyok az a bizonyos potenciális és megcélzott vásárlóközönség.
|
|
|
|
|
Üdv Mindenkinek!
Gratulálok az autóhoz!Sok balesetmentes,nyugodt,kellemes km-t kívánok!
Egyetértek!Jó választás volt szerintem is!(és ésszerü is)
|
|
|
|
|
Bármi lehet. Azt el tudom képzelni, hogy a "MOL-tól veszik" azt jelenti a háttérben, hogy a forgalmazó által elvárt minőségben finomítják az üzemanyagot, aztán a forgalmazó még hozzáadja a saját cuccát. A kőolaj jóesetben 2 helyről jöhet, tehát az alapanyag mindenütt ugyanaz.
Amúgy konkrétan december elején tankoltam egy MOL kútnál az egérúton - mondván jó lesz az, úgyis MOL - és a kocsi fogyasztása drasztikusan megemelkedett 10 literre!
Ilyen fogyasztásom soha sem volt, csak mikor padlógázon 230-km/h-val mentem autópályán.
Tankoltam a szokásos vecsési benzinkúton és a fogyasztás visszament normál 8 littyó körülire.
|
|
|
|
|
Talàltam két idevàgo hozzàszolàst egy forumon:
"Képzelgés. Tartályautó söfőr voltam, úgyhogy elmondhatom, hogy ismerem ezt a folyamatot. Százhalombattán a finomítóban betöltik az anyagot, én meg a kúton kiengedem. Mi ebben a misztikus?
Attól lesz Shell vagy OMV vagy MOL vagy BP vagy ARAL márkájú az üzemanyag, hogy lefejtés előtt a kúton a tartálykocsiba beleöntenek még némi saját adalékanyagot, hogy már elkeveredve folyjon le a földalatti tartályba. De sokáig még ez se volt. A sok jólértesült meg vette drágábban a "nyugati" üzemanyagot."
"A barátod arra gondolt, hogy pl. a Shell vagy az OMV nagy mennyiségben vesz Battán üzemanyagot, nem tartálykocsinként, és azt elkülönítve tárolják, mert onnantól az csak a vevőé. Az is lehet, hogy már nyersolaj korában megvette, idecsurgott a Barátság kőolajvezetéken, a MOL meg bérmunkában gyártott belőle neki üzemanyagot.
Azért nem jön 1%-nál több üzemanyag külföldről, mert drága vasúton vagy közúton furikázni. A nyugat-magyarországi kútjaira hord az OMV a schwechati finomítóból, mert az közelebb van oda, mint Százhalombatta. Meg Pétfürdőre vasúton, de ez már tíz évnél is régebbi információ, tehát nem tudom. Azt mondják, a MOL/INA horvátországi finomítójából is kerül ide valamennyi, biztos főleg a határ menti kutakhoz."
|
|
|
|
|
kicsicollyn írta:
Én úgy tudom, hogy a 95-t A MOL-tól veszi a Shell!
Jol tudod, sot az osszes tobbi uzemanyagfajtàt is. Aztàn "shellesitik", azaz adalékoljàk.
De ez nem egyedi, a magyar uzemanyagforgalmazok tulnyomo része a Moltol vàsàrol.
|
|
|
|
|
Minutus Toxicus írta:
O, hàt azzal biztos nem is lenne probléma, bizonyosan megtalàlnàm, a problémàt inkàbb abban làtom, hogy egy OVT-n valo megjelenésemnek az esélye nagyon durvàn konvergàl a 0% irànyàba.
Beülsz a kocsiba oszt eljössz
|
|
|
|
|
O, hàt azzal biztos nem is lenne probléma, bizonyosan megtalàlnàm, a problémàt inkàbb abban làtom, hogy egy OVT-n valo megjelenésemnek az esélye nagyon durvàn konvergàl a 0% irànyàba.
|
|
|
|
|
Én úgy tudom, hogy a 95-t A MOL-tól veszi a Shell!
|
|
|
|
|
Ja, amit akartam írni igazából hogy nálam a sima 95-ös Shell is jobban húz, mint akármelyik másik 95-ös.
|
|
|
|
|
Northface se egy kistermetű figura
|
|
|
|
|
Halló Kollégák,
miért ne mennél be? Mikor elkezd kérdezősködni, mondod, hogy Te most csak és kizárólag fizetni akarsz a nyálért.
|
|
|
|
|
Üdv mindenkinek!
Attiláknak Boldog névnapot!
Ki próbáltam ma a SHELL Nitro 95 üzemanyagot és tényleg dinamikusabb az autó tőle!
(Off-Amúgy nem is tudom mi vett rá, hogy be menjek a Shell-hez mert ki nem állhatom őket, mert minden szart rám akarnak tukmálni, vegyél ezt még és kapsz ilyet, tankolj fasza benzint mert megéri hosszútávon, AKCIÓS a Redbul most 550,- csak, igényelj shell citi kártyátez a leguljabbb termékük ingyen van,de közben átbasz mert mégsem! STB....
Ha nem lennének ilyenek, lehet többet járnék oda!) Bocsi de valakinek el kellett mondanom mert nagyon nyomott! Többet nem megyek Be!!!
|
|
|
|
|
Üdvözlök mindenkit!
Hozzáértőket és tapasztaltakat kérdezek: S80 T6 2003környékiek mennyire megbízhatóak? Vagy esetleg S60 2.4t AWD?
Köszönöm!
|
|
|
|
|
lásd 7végén, tuareg vs. opel... ((
XC90... az meg egy nagyságrenddel feljebb van...
mr sas írta:
igenigen, ülhetsz egy 8 NCAP csillagos v40-ben vagy v60-ban, de ha jön szembe/oldalról egy tuareg/q7/x5/GL vagy hasonló kaliber... esélyed sincs sajnos...
|
|
|
|
|
igenigen, ülhetsz egy 8 NCAP csillagos v40-ben vagy v60-ban, de ha jön szembe/oldalról egy tuareg/q7/x5/GL vagy hasonló kaliber... esélyed sincs sajnos...
|
|
|
|
|
sattila írta:
Pl egy öreg 850-et húzogathat az asszony, ahol csak éri...
És nagyobb húzásoknál nem neki lesz baja, hanem a másiknak....
autobazar.sk -> 850 -> 0 találat.
|
|
|
|
|
ja, a 40770-est rögtön a másik után írtam, még nem olvastam a válaszodat... --->IGAZAD VAN!
(ami a költségeket illeti... biztonság kérdésben meg... én az enyémben is fosok néha)
|
|
|
|
|
Jogos, ezt nem számoltam... (lpg+otthoni szervíz miatt hanyagolom az egyéb költségeket.. ))) (a számításnál)
kezdő vezető? na, Saci, megkaptad... ))))
Wildhorse [kispaci] írta:
sattila írta:
Paci: 850-s/v70 vonal?
15-20 éves évjáratban kizárt. A javítás egy horror - kezdővezető pedig könnyen csinál szervizelnivalót. Benzin horror fogyasztás, dízelnél pedig futásteljesítménybeli problémák + horror szervizszámla. Akkor inkább egy sokkal újabb és fiatalabb Volvo és ugyanott vagyunk.
Ésugye SK-ban mint írtam alig van Volvo.
|
|
|
|
|
sattila írta:
Paci: 850-s/v70 vonal?
globálisan - összes paraméterrel együtt értelmezd a magyarázatot. Volvo semmiképpen sem fér ebbe bele.
|
|
|
|
|
Pl egy öreg 850-et húzogathat az asszony, ahol csak éri...
És nagyobb húzásoknál nem neki lesz baja, hanem a másiknak....
|
|
|
|
|
sattila írta:
Paci: 850-s/v70 vonal?
15-20 éves évjáratban kizárt. A javítás egy horror - kezdővezető pedig könnyen csinál szervizelnivalót. Benzin horror fogyasztás, dízelnél pedig futásteljesítménybeli problémák + horror szervizszámla. Akkor inkább egy sokkal újabb és fiatalabb Volvo és ugyanott vagyunk.
Ésugye SK-ban mint írtam alig van Volvo.
|
|
|
|
|
nem magyarázkodás hanem magyarázat
olyan mint a vitázás és vitatkozás
|
|
|
|
|
Paci nem kell magyarázkodni! Aki ismer téged és ismeri AttilaSVK-t, annak nem volt ez kérdés! Csak ne nyúld le Sacitól!
|
|
|
|
|
Kicsi magyarázat a kocsiválasztás körül:
- Játszós-gyakorlós autó kellett amit nem sajnálok.
- Vehettem volna egy 15-20 éves 460-ast, de azt sajnáltam volna, ha megzúzódik és megmondom a frankót: sok szir-szar hibájuk van. Ha éppen nem elektromos gondjuk van, akkor behal a fogaskerék, vagy szétmegy minden ami műanyag.
Az én 460-asam hibáit nem sírom vissza. Ráadásul ilyen korban nagy futásteljesítmény van mögöttük, sok esetben nem éppen normális szervizháttérrel. Mondjuk úgy a hátam közepére kívánom, hogy egy széthajtott autóba fussak. Régenni (7xx) is lehetett volna, de akkor készíthettem volna a pénztárcámat ugyanúgy....
Ami még szempont volt, hogy szlovák rendszámos kellett. Volvo SK-ban nagyon kevés van. Nincs értelme ott keresgélni. Máshonnan behozni pedig nem lehet, mert SK-ban is van regadó.
Adott volt Attila kocsija: autómániás gazdától, ismerőstől venni ebben az árkategóriában sokkal jobb vásárolni, mint ismeretlenül beesni valakihez és megvenni egy tényleges roncsot, vagy az eladás pillanatáig jól összepreparált autót.
Szóval ezért nem Volvo. Ez nem a márkától való elfordulás szimplán így egyszerűbb.
|
|
|
|
|
Géza, abba is gondolj bele, hogy kevés pénzért ugyan milyen Volvot vett volna? Csak olyat, amire a vételàrnak a tobbszorosét koltheti. Szoval nem volt ez olyan rossz dontés, mondjuk ha màn rizsrakéta, akkor egy 2000 elotti Nissan Almeràt javasoltam volna.
|
|
|
|
|
"csak nem akartam rögtön beszólni.."
Jobban is tetted. Tudod, amit szabad Jupiternek, nem szabad a ...
|
|
|
|
|
Ja, arra én is emlékszem, mikor a BNV-n bemutattàk az uj S80-at, ott csopogott a nyàlam... aztàn kimentem, beultem a céges efasztràmba és mentem melozni tovàbb.
|
|
|
|
|
GézaBá: hát ja, én is észrevettem, csak nem akartam rögtön beszólni.. ne mindig én legyek az első.. ))
Paci: kicsi is, nem is volvó... eeeejnyeeee.....
Családon belül azért csak valami biztonságosabbat kellett volna.....
|
|
|
|
|
Az egyhatos pözsodénes kapcsàn még ma is azok.
Egyébként nincs baj ezzel, jo az, hogy aki teheti, egyszer kiprobàlja milyen folyamatosan szivni Volvo tulajnak lenni, aztàn elobb-utobb ugy dont, ha napi szinten akar kozlekedni, akkor értelmesebb alternativàt vàlaszt.
|
|
|
|
|
engem inkább az döbbent meg, hogy 14 éves esnyócvan... amikor még nyári gyakorlaton voltan ivanixnál(98ban) s70 meg s90 állt a szalonban, s megjött üüüü b+ miezaz S80 T6?!? aztaaaa 272 LE még a gyári(első) szoftverrel... beszebehu volt...
|
|
|
|
|
ne feldejük hogy anno amikor a fordé volt a volvo meg a mazda, tulajdonképpen testvérmodellek is lehetnének...
|
|
|
|
|
unortodox környezetvédelem....
Jan 1-től 50%-al emelték a jövedéki adóját az lpg-nek... aztán majd év közben
még 50-nel..
olcsó kúton 255, többin 280...
gegee írta:
Maki S60 írta:
mr sas írta:
inkább az lpg adó miatt tessenek bosszankodni...
Igen, egy tankoláson én 1700 Ft-ot bukom, és mi lesz májustól...
Hejhalla.
Meséljetek már, mi a frász lesz ez?Nem futottam még bele valahogy...
|
|
|
|
|
Wildhorse [kispaci] írta:
Félig OFF
Nehéz már kiismerni az öreglány (S80) rigojáit ezért ma lett még egy autó a háznál - de nem Volvo. Kapóra jött, hogy AttilaSVK hosszabb ideje árulta a kocsiját . A jövőbeni terv, hogy Charlotte is tudja majd szokni ezzel a forgalmat és a vezetést, aztán ha szintet lép lesz egyszercsak Volvo is.
Jól néz ki ez, havernak volt ilyenje.Én mondjuk csak utasként ültem benne, néha még hátul is.Nem tudom, egyedi eset volt e, de olyan rohadt kemény volt a futóműve, hogy egy tízforintoson áthajtva (döccenve kettőt...) megmondta az ember, hogy fej, vagy írás van felül...
Meg állítólag eléggé növeli a légellenállást a kinyitott lámpa, ezért sokan raknak fel erősebb ködlámpát, hogy ha csak látszódni kell, ne zabáljon sokat...Sok sikert a géphez.
|
|
|
|
|
Maki S60 írta:
mr sas írta:
inkább az lpg adó miatt tessenek bosszankodni...
Igen, egy tankoláson én 1700 Ft-ot bukom, és mi lesz májustól...
Hejhalla.
Meséljetek már, mi a frász lesz ez?Nem futottam még bele valahogy...
|
|
|
|
|
Félig OFF
Nehéz már kiismerni az öreglány (S80) rigojáit ezért ma lett még egy autó a háznál - de nem Volvo. Kapóra jött, hogy AttilaSVK hosszabb ideje árulta a kocsiját . A jövőbeni terv, hogy Charlotte is tudja majd szokni ezzel a forgalmat és a vezetést, aztán ha szintet lép lesz egyszercsak Volvo is.
|
|
|
|
|
Sziasztok!
Nekem az első verzió szimpatikusabb, már csak azért is, mert ha oldalra ragasztjuk, fura lenne, ha a négylábú a menetiránynak hátulra bámulna.
A fényvisszaverős anyag nekem jobban tetszik, akkor éjszaka is felismerem a fórumtársat:)
PEPITA
|
|
|
|
|
Az enyémen van horog (levehető)... Akkor az most csúf?
|
|
|
|
|
Hellow Öreg harcos
nekem ha vonóhorog mizériám volt, a kártya utca végében,
az Ivanics Lacihoz mentem, korrekt csapata van, korrekt áron. Elküldeném a számát, de nem tudok üzit írni, majd holnap átküldöm.
Csoszi
Longboat írta:
Longboat írta:
Pedigréses, referenciásos, megbízható vonóhorgász szagembert tudtok ajánlani?
(PÜ, emil preferred)
Kösze
Haló, nem kell rettegni, nem egy Volvót akarok vonóhoroggal elcsúfítani, havernak kell a kontakt off verdára. Tessék mondani a tutit.
|
|
|
|
|
Longboat írta:
Pedigréses, referenciásos, megbízható vonóhorgász szagembert tudtok ajánlani?
(PÜ, emil preferred)
Kösze
Haló, nem kell rettegni, nem egy Volvót akarok vonóhoroggal elcsúfítani, havernak kell a kontakt off verdára. Tessék mondani a tutit.
|
|
|
|
|
Pedigréses, referenciásos, megbízható vonóhorgász szagembert tudtok ajánlani?
(PÜ, emil preferred)
Kösze
|
|
|
|
|
Wildhorse [kispaci] írta:
Ilyenem volt a V40-ben, csak 74-es.
1 évet bírt és miután letelt a gari, megdöglött végérvényésen...
Sajnos csak akkor jöttünk rá, hogy az volt a bibi, azaz új kora óta szar volt!
|
|
|
|
|
sattila írta:
hányszor, de hányszor akartam felgyújtani, eladni, elcserélni, otthagyni én is 2010 óta....
Aztán megszületett a gondolat és az adatlapi bejegyzésem:
"Története
Kicsit több, mint 2 átkáromkodott év után kezdek úgy tekinteni rá, mint egy menhelyről mentett öreg kutyára. Próbálok jobb gazdája lenni, mint az előzőek, és próbálom elnézni a nyűgjeit... "
Hmm, ezzel én is így vagyok!
Mondjuk én szoktam még szidni mint a rongyot
|
|
|
|
|