Értem, sajnálom... gepsys írta: szalai80 írta: Sziasztok!
Gepsys! Érdekelne, hogy sikerült-e beépíteni az előmelegítőt? Részletek is jöhetnek, akár privátba is!
gepsys írta: Üdv Urak!
Van nekem egy univerzális előmelegítőm.
Az érdekelne, hogy valaki szerelt-e már be ilyet?
Hova érdemes, kell-e valamire figyelni?
Ótó: 855 TDi, D5252T.
Köszönöm!
Üdv Attila, Balázs!
Mióta feltettem az előmelegítős kérdést, azóta már 3 égetőbb probléma is előjött a romhalomnál, úgyhogy nem tudtam foglalkozni a kérdéssel...
Majd talán jövőre!
Van 3 körgyűrű is, de csúcsban mindegyik beáll nincs köztük különbség, úgyhogy én a legbelsőn járok onnan legalább látni a tornyot és 40 km-el tuti rövidebb, mint a külső. A múltkor pl 3 óra 10 perc alatt értem át a déli csücskétől az északiig.
Ja és ott aludni nem lehet nincs parkoló, mint nálunk a nulláson. Még 45-re se tudsz nagyon megállni, úgyhogy tiszta idővel kell rámenni.
szalai80 írta: Sziasztok!
Gepsys! Érdekelne, hogy sikerült-e beépíteni az előmelegítőt? Részletek is jöhetnek, akár privátba is!
gepsys írta: Üdv Urak!
Van nekem egy univerzális előmelegítőm.
Az érdekelne, hogy valaki szerelt-e már be ilyet?
Hova érdemes, kell-e valamire figyelni?
Ótó: 855 TDi, D5252T.
Köszönöm!
Üdv Attila, Balázs!
Mióta feltettem az előmelegítős kérdést, azóta már 3 égetőbb probléma is előjött a romhalomnál, úgyhogy nem tudtam foglalkozni a kérdéssel...
Majd talán jövőre!
Winchester írta: mivel én olyan vagyok mint Donal Suderland a Kelly hőseiben ("én csak vezetem, hogy mitől megy, nem tudom...), egy kis technikai segítséget kérnék.
98'-as c70-es kupé, abs hibalámba nem ég, viszont a friss havon ahogy fékbe léptem, azonnal blokkolt a kerék, és valami keserves nyekergő hangot hallok, mintha az elektronika szenvedne és próbálna életre kelni.
banális a kérdésem (a blokkoló kerék miatt nyílván abs a baki), de ez magyarázza ezt a kerregő hangot is?
mire számítsak javításnál?
Ki kéne olvasni a gépet szerintem elösször hogy mit ír.Elképzelhető lehet hogy kiégett az abs visszajelzője a műszerfalon?
Ha úgy a valós ahogyan az elöbbi okoskodásom tükrözi valamelyeset,akkor a system egész élhető! A probléma ott van hogy keletebbre a szlávabb országokban nincs ilyen bonyolítás.3.5t a lélektani határ.
Minutus Toxicus írta: Pont most néztem meg a Go-box honlapon, és mivel nem volt egyértelmu, felmentem az Asfinag honlapjàra is. Ott a kovetkezot irja matrica ugyben. Kb.: 3.5 t ossztomeget nem meghalado személygépkocsira kotelezo (a matrica), a vontatmàny (lakokocsi, utànfuto) nem szàmit bele az ossztomegbe.
Tehàt a példàm szerinti V70-es szerelvénnyel simàn mehetek egy szimpla matricàval, egyedul ugye az E kategoriàs jogsi feltétel, de most nem errol beszélunk.
Fogalmam sincs mi a péró van akkor náluk ez ügyben,de ha abbol indulok ki ami a kis kék táblájukon van akkor csak az lkw kategóriába eső járgányokra kell a go-box.Ami meg pkw arra elég a matrica bármi van mögötte akasztva. És így logikus is lenne hogy Hans-Jürgen ne fizessen ki egy vagyont(még ha a legkissebb kategóriára is van beállítva a go-box) ha leugrik a lakókocsijával az Adriára.Ha meg lakóautózik?Hát akkor kőgazdag nyugdíjjas valószinüleg így van pénz a bőre alatt. És így járt!Mit flancol?!
Minutus Toxicus írta: Félreértesz. Mindenhol egyutt szàmit a 3.5 tonna, viszont nem mindenhol Go-Box koteles. Példa. Van mondjuk egy V70-em, aminek a megengedett legnagyobb ossztomege 2000 kg, és ezzel vontatom az 1800 kg ossztomegu lakokocsimat, az ugye tobb mint 3.5 tonna. Viszont Ausztriàban nem kell rà Go-Box, mig a cseheknél - ha igaz amit olvastam - igen. Az osztràkok simàn matricàzzàk és jovilàg.
Pityuuu írta: 3.5 tonna felett kell a go-box Csehben. Arról nem találtam külön információt, hogy mi van akkor, ha a húzó gép belefér a 3.5 tonnába, mint mondjuk egy furgon és még utána akasztok egy 2 tonnás futót. Ilyenkor a szerelvény össztömege meghaladja a 3.5-et, szóval nem tudom. Osztrákban ugyanez. Ott is 3.5 tonna a határ.
Az mindegy hogy milyen az autó jellege,felépítése. Az egész szerelvényt kell nézni ilyenkor cakk-pakk.
Fura példa:ha van egy hummered (ami valószinüleg 3.5t feletti bár csak tippelek) és azzal mennél kirándulni akkor arra is meg kell venni a vackot+feltölteni rá a min.összeget.
Minutus Toxicus írta: Gondolom trélerrel mész. Ez esetben nézz utàna, mert valami olyasmit olvastam, hogy a cseheknél a tréleres szerelvény Go-Box koteles. De lehet, hogy ez dezinformàcio, inkàbb nézz utàna.
Ha az össztömege amivel megy meghaladja a 3.5 tonnát akkor kell ketyere sajnos.
mivel én olyan vagyok mint Donal Suderland a Kelly hőseiben ("én csak vezetem, hogy mitől megy, nem tudom...), egy kis technikai segítséget kérnék.
98'-as c70-es kupé, abs hibalámba nem ég, viszont a friss havon ahogy fékbe léptem, azonnal blokkolt a kerék, és valami keserves nyekergő hangot hallok, mintha az elektronika szenvedne és próbálna életre kelni.
banális a kérdésem (a blokkoló kerék miatt nyílván abs a baki), de ez magyarázza ezt a kerregő hangot is?
mire számítsak javításnál?
wrcviktor írta: Pityuuu írta: Osztrákon keresztül mész? Csehnek rövidebb lenne vagy 200-al nem? Igaz rázósabb
Egyébként tegnap Hannover környékén semmi gond nem volt. Szikrázó napsütés, de hideg, és porzott a sótól a pálya. A németek a kettesen tolták is neki, mint a barmok a belsőben.
Papiron 150-nel hosszabb.
Ez a rázóssabb ez izgat.
Mondjuk lehet éjszaka mindegy. Még nem tudom.
Pityuuu írta: Tudom, múltkor is beszoptam. Volt valami útépítés 1 sávra szűkült a 3 és ez be is tett nekik, araszoltunk vagy 1 órát biztos. De mondom a holnapi táv nincs 400 km. 10 órában csak lenyomom valahogy. Igaz még Párizson is át kell verekednem magam.
Miért a körgyürü arrafelé is annyira gáz?Egyszer voltam Párizsban úgyhogy fingom sincs az ottani körülményekröl.
PSTP írta: Aztqqq, simán azt mondtam volna, hogy letolja és nem és nem.
Ebbe max az szólhat bele szerinte, ha hirtelen valami csúszós, kavicsos, vizes felületen kezd el fékezni.
Valószinüleg! Bár meglepő hogy mennyire "kezes" tud lenni egy ilyen szerelvény kritikus helyzetben is,de természetesen a fizikát nem lehet legyőzni a temérdek hárombetüs biztonsági segédletekkel sem.A kezességet arra értem,hogy aki levezetett már pár km-t nagy döggel és volt már része meredek helyzetben is.Pl.volt régebben egy időszak amikor egy olyan pótkocsival jöttem.-mentem amiben a fékerőszabályzó nem volt már toppon és bizony amikor üres volt a pótkocsim és esett az eső akkor néha virtuálisan a csuklómig rágtam a körmöm(vagyis gyakran tele lett a gatyám ) amikor óvatosan fékezve is elkezdett táncolni a hátulja.
Én is ezt hámozom ki belőle. Ezért is mondtam az elején, hogy nem tiszta ez a 3.5-es határ, hogy csak a vonó jármű vagy a szerelvény össztömege számít.
Jó éjszakát jelent az amit írtál? Nem beszélek én belgául
Ugyanakkor be kell valljam, hogy az én németem elég csikorgos, igy alant a szoveg, aki jol beszél, azt kérem, hogy erositse vagy càfolja meg a hevenyészett forditàsom.
"Mehrspurige Kraftfahrzeuge bis zu einem höchstzulässigen Gesamtgewicht von 3,5t, wobei das Gesamtgewicht eines allfälligen Anhängers zu dem des Zugfahrzeuges nicht addiert wird."
Pont most néztem meg a Go-box honlapon, és mivel nem volt egyértelmu, felmentem az Asfinag honlapjàra is. Ott a kovetkezot irja matrica ugyben. Kb.: 3.5 t ossztomeget nem meghalado személygépkocsira kotelezo (a matrica), a vontatmàny (lakokocsi, utànfuto) nem szàmit bele az ossztomegbe.
Tehàt a példàm szerinti V70-es szerelvénnyel simàn mehetek egy szimpla matricàval, egyedul ugye az E kategoriàs jogsi feltétel, de most nem errol beszélunk.
Értem, hogy mit mondasz, de ha rákeresel a go-box feltételeire Osztrákban, akkor ugyanazt láthatod, mint a Cseheknél ahol Premidnek nevezik a go-boxot vagyis 3.5 tonna össztömeg felett kötelező. Az nincs kiemelve külön, hogy lakókocsi vagy tréler. Legalábbis én a Premid honlapján ilyesmit nem találtam.
Félreértesz. Mindenhol egyutt szàmit a 3.5 tonna, viszont nem mindenhol Go-Box koteles. Példa. Van mondjuk egy V70-em, aminek a megengedett legnagyobb ossztomege 2000 kg, és ezzel vontatom az 1800 kg ossztomegu lakokocsimat, az ugye tobb mint 3.5 tonna. Viszont Ausztriàban nem kell rà Go-Box, mig a cseheknél - ha igaz amit olvastam - igen. Az osztràkok simàn matricàzzàk és jovilàg.
3.5 tonna felett kell a go-box Csehben. Arról nem találtam külön információt, hogy mi van akkor, ha a húzó gép belefér a 3.5 tonnába, mint mondjuk egy furgon és még utána akasztok egy 2 tonnás futót. Ilyenkor a szerelvény össztömege meghaladja a 3.5-et, szóval nem tudom. Osztrákban ugyanez. Ott is 3.5 tonna a határ.
Gondolom trélerrel mész. Ez esetben nézz utàna, mert valami olyasmit olvastam, hogy a cseheknél a tréleres szerelvény Go-Box koteles. De lehet, hogy ez dezinformàcio, inkàbb nézz utàna.
Pityuuu írta: Osztrákon keresztül mész? Csehnek rövidebb lenne vagy 200-al nem? Igaz rázósabb
Egyébként tegnap Hannover környékén semmi gond nem volt. Szikrázó napsütés, de hideg, és porzott a sótól a pálya. A németek a kettesen tolták is neki, mint a barmok a belsőben.
Papiron 150-nel hosszabb.
Ez a rázóssabb ez izgat.
Mondjuk lehet éjszaka mindegy. Még nem tudom.
Osztrákon keresztül mész? Csehnek rövidebb lenne vagy 200-al nem? Igaz rázósabb
Egyébként tegnap Hannover környékén semmi gond nem volt. Szikrázó napsütés, de hideg, és porzott a sótól a pálya. A németek a kettesen tolták is neki, mint a barmok a belsőben.
Én úgy gondolom, nem azt kell nézni, hogy a mögöttem jövővel mi lesz, hanem, hogy velem mi lesz. Vallja be őszintén mindenki, más élete vagy a sajátja a fontosabb? És most ne a gyerekére gondoljon senki.
Természetesen összességében számít, hogy az előttem és mögöttem lévő se sérüljön meg.
Ha választani kell, hogy én rongyolok bele frontálisan valakibe és kitörik a nyakam előrebicsaklás közben, vagy én megállok és belémjönnek, a fejemet megfogja a fejtámla, valószínű az elsőt választanám.
Egyébként nagyon egyszerűen kivédhető a hátulról belédrohanás vészfékezés közben.
Ez a szerkezet nem az utolsó 10 méterben nyom satut, hanem először riasztja a sofőrt, majd, ha nem avatkozik be, akkor. Nem tudom, milyen távolságig mér ez a cucc, de mivel előriasztásra is van idő, gondolom tényleg elég idő lenne a normál fékezésre és a hátuljövők riasztására.
Sofőr riasztása közben simán villogtathatná a féklámpát, ezáltal a hátul száguldó is fékez, vagy felkészül. Nem hiszem egyébként, hogy erre a Svédek nem gondoltak, mert ha így van, eladom ezt a primitív ötletemet nekik és többet nem dolgozom az életben...
Azt gondold bele, hogy -a Volvo álma szerint- a mögötte haladó autókban is van ilyen cucc, ha megállni nem is sikerül, akkor is csak egy kis koccanás lesz belőle. Vagyis nem sérül meg senki.
És az ezt állapotot néhány év múlva szerintem el is fogja érni minden gyártó.
Hogy opcionális cucc lesz az extrák közt, és a magyar jónép nem veszi meg, akkor 'így járt'.
Na majd meglátjuk. A teljes táv valóban 460 km, de a holnapira gondoltam Párizsig az csak 380. Annyit azért illik megtenni még szar időben is. Franciában jó időben 9 óra 56 perc vezetésben 853 km a rekordom Ha megfelezem és csak 40-es tempót tudok tartani, akkor is oda kellene érnem
Ahogy te fogsz menni, az 450 km, ami nem nagy gàz. De holnap Mons és Pàrizs kozotti szakaszra eros havazàst josolnak, Pàrizs és Dreux kozotti teruleten meg kozepes havazàst -2°C-kal. A valencienne-i rész még szép idoben is gàz, holnap ràadàsul hétfo lesz. Részvétem.
Tudom, múltkor is beszoptam. Volt valami útépítés 1 sávra szűkült a 3 és ez be is tett nekik, araszoltunk vagy 1 órát biztos. De mondom a holnapi táv nincs 400 km. 10 órában csak lenyomom valahogy. Igaz még Párizson is át kell verekednem magam.
Úgy bizony. De nem reggel, természetes ébredés és majd utána. Nem sietős kedden kell leraknom, bookolt idő és 400 km sincs. Párizsi nagybani piacon(Rungis) megállok az is biztonságos parkoló és onnan megyek majd reggel.
Az sincs. Partvis van. De a teraszt màr leseperte vele a nejem. Az autofelhajtohoz meg lapàt kéne. De az meg nincs. Patthelyzet. Inkàbb itt ulok, és merengek a gép elott.
Ez most szolid màsnap, nem vagyok rosszul, inkàbb lusta vagyok. Egyébként én sem ulok autoba màsnaposan, mert majdnem rosszabb mint a piàs àllapot. Tehàt sem igy, sem ugy, csak jozanul.
Minutus Toxicus írta: Ninove mellett egy kis faluban. Nincs szar ido, reggel héttol most hàromig esett a ho, most semmi. Van kb. 7-10 cm. Gondoltam is, hogy kimegyek csapatni egyet, de nincs tul nagy kedv... màsnap van.
Lapátolni tessék kimenni, ne csapatni Jót tesz a másnapnak
Pityuuu írta: Vááá ez az új FH. Kell egy ilyen. Hihetetlen milyen féket vág magától:
Azért az éles teszten a Volvo típusú szgk sofőrje nyomott egy aprócska gázt, elkerülendő a véletlen/nem várt koccanást Nem csodálom, én is beszartam volna...
Másnap nem jó ám kocsiba ülni. Legalábbis én nem igazán szeretem. Érzem magamról, hogy durván tompa az agyam, úgyhogy inkább nem próbálok meg közlekedni nem hogy még csapatni
Ninove mellett egy kis faluban. Nincs szar ido, reggel héttol most hàromig esett a ho, most semmi. Van kb. 7-10 cm. Gondoltam is, hogy kimegyek csapatni egyet, de nincs tul nagy kedv... màsnap van.
De gondoljuk át máshogy. Ha nem állna meg, hanem letolna egy álló sort 40 tonna összgördülőben, akkor hány emberélet is érne véget? Így max egy autónyi, aki hátulról jön, mert a mögötte lévő már nyilván látja, hogy itt bajok vannak.
Vagy személyautó esetében, ha nem a fék fogná meg az álló kocsisor előtt, akkor az aminek nekimegy. Ez esetben 2 méteren belül áll meg 0-ra a kocsi, így még annyi esélye sincs a mögötte jövőnek.
Minutus te "Belgiában" élsz igaz? Merre ha nem titok? Ott is olyan szar az idő? Én Liége mellett állok Crisnée, itt van egy őrzött parkolónk és reggelre esett vagy 5 centi hó azóta meg ilyen szaros ónos eső féle.
Árú helyes rögzítése a kulcsszó. Úgy kell lekötni, hogy ne tudjon megmozdulni. Képzelj el egy ilyen fékezést úgy, hogy mögötted 25 tonna vascső vagy rúd van nem jól rögzítve. Elöl kötne ki minden a homlokfalon és fülkén keresztül.
A biztosító meg fizet ez a dolga és erre van a CMR biztosítás is.
A másik eset amit említesz. Azért ez még mindig nagyobb féktávolság, mint egy személyautóé vagy kb ugyanolyan, szóval a mögötte jövőnek is meg kell tudni állnia, ha figyel és betartja a követési távolságot. Ha nem, akkor így járt. Ilyenkor "lép működésbe" a "majomfogó" (aláfutásgátló) és ezért nem lesz kabrió a személyautóból, inkább csak egy lapos valami.
Ebbe én most jol belekotok.
Miért lenne ez az elso? Emberbol sok van, és a tulnyomo részét nem is szeretem. De ez most irrelevàns. Az ember csak szaporodik mint a virus és természeténél fogva, de màr puszta jelenlétével is pusztitja kornyezetét, élohelyét és végul ezàltal sajàt magàt, fajàt is. Az "ember az elso" egy tulhaladott, gyarmatosito szemléletu doktrina. Felejtsuk el végre.
Legyen az élet, az élet védelme az elso, fuggetlenul attol, hogy az milyen teremtményé ezen a bolygon.
Természetesen az emberélet az első. Kérdés vajon a biztosítok mit szólnak ahhoz h a egy komplett rakomány megy egy ilyentől tönkre. Ütközés nincs csak egy "mese" arról, hogy a kamionnak fékeznie kellett vészhelyzet miatt.
Esetleg mi történik, azzal aki a kamion mögött jön? Levágja a kocsi tetejét, mert nem tud így és ilyen erővel fékezni? Az alapelv jó: megáll.
Ugyanez kocsinál: ha áll előttem egy autó és a rendszer befékez és saját képességei folytán meg is tud állni biztonságosan, mégsem feltétlen kerüli el a balesetet mivel olyan erővel fékez amivel egy átlag vezető nem tud - ettől még fennáll az az esély, hogy hátulról beléd rohannak egy "átlag" autóval.
Biztosítás oldalól tiszta, hogy ő a hibás hiszen nem tartotta be a megfelelő követési távolságot, de technológiai oldalról nem egyenlőek az esélyek.
Persze, meg ha felraknak rá 25 tonna vagy a svédeknél 45 tonna motyót. Akkor már más lenne a leányzó fekvése. De akkor is figyelemre méltó, hogy miket tudnak. Nekem a DAF is félelmetes amikor kis súllyal valami idióta miatt tolni kell egy satut. Közelít a személyautó lassulásához.
Ez így van.
A nagyon van oldalt a két furat, azokba pattan bele a lapát, a kicsi pedig egy szűkítő, hogy a keskenyebb kampós vég passzoljon bele.
Hát a Bosch tényleg kultúráltabban néz ki, csak éppen a 200 féle Bosch lapát közül nem volt olyan, ami páros és méretben jó lett volna. Igaz tizenezret már nem adtam volna érte abban a pillanatban.
Most inkább adnék érte 15e-t...
Remélem hamarosan gallyra megy, vagy valaki lelopja éjjel...
Esetleg valakinek nem kell olcsóbban?
9e volt, akit érdekel, tegyen ajánlatot.
1-2 kép link formájában igaz nem pont olyan kocsiról, de nekem a V70 is kampós és pont így néz ki. Illetve faternak a Skodára is ilyet vettem már 3 éve és semmi gond vele az is ugyanilyen csatlakozót:
PSTP írta: Az előző lapátom hagyományos vázas volt, Bosch. Azon nem volt semmi adapter.
Ehhez adtak vagy 4-5 félét, ez jó hozzá, így néz ki. Ocsmány.
Üdv Mindenkinek!
Értem ok,de ezekkel nem próbáltad pl.?
Nekem is volt ilyen flexibilis lapát az autómon és szintén adtak hozzá sokfajta adaptert de nem volt ilyen problémám.Bosch aerotwin volt,szépen felfeküdt a helyére nem állt el,nem csíkozott.A kart egyáltalán nem bántottam!Ha most elhajtod akkor majd a következő esetleg másfajta lapáttal szintén nem lesz jó. Nem lehet hogy véletlenül eltévesztetted és a nem megfelelő adapterrel szerelted fel?
Northface írta:
Azért 10-12-14 rugóért venni 1 pár ablaktörlőt agyrém kategória, eszembe sem jutna... [/quote]
Pedig egy normális Bosch lapáttal nincs ilyen gond. Nem dermed le, nem csíkoz hidegben sem és nem hagy nyomot 1 év használat után sem, mint ahogy írtad. Sőt még ilyen undorító bumszli sincs rajta csak olyan felnyithatós ajtó, ami még 200 környékén sem nyílik fel. Tapasztaltam nekem is az van. Nézd meg szegény PSTP-t. Vett egy gagyit 9 ezerért és most ablaktörlő kart akar cserélni. Én a V70-re 13-ért vette az Aeroblade-et csak felkattintottam és ennyi.
Tényleg ha már ablaktörlő. 2000. 6. havi V70-re fényszóró törlő lapátot kinél lehet emberi áron kapni? Alkatrészes srácok, ha valaki tud dobjon már egy pm-et nekem légyszi. Köszi!
Sziasztok!
Gepsys! Érdekelne, hogy sikerült-e beépíteni az előmelegítőt? Részletek is jöhetnek, akár privátba is!
gepsys írta: Üdv Urak!
Van nekem egy univerzális előmelegítőm.
Az érdekelne, hogy valaki szerelt-e már be ilyet?
Hova érdemes, kell-e valamire figyelni?
Ótó: 855 TDi, D5252T.
PSTP írta: Ismerem a pattintós típust is. Ebben bíztam, hogy tán nem olyan ocsmány. Hát de...
Ehhez is adtak vagy 4-5 féle adaptert, olyat is, ami az oldalt csatlakozó lapos abb típushoz való.
Sajnos a megszokásban nem hiszek. Ami zavar, az zavar és teszek ellene, valahogy megoldom.
Mivel kiba drága volt ez a két lapát, marad a kar csere, csak még utána kell néznem, hogy mit lehetne felrakni helyette, ami kultúráltan nézne ki. Esetleg újabb típusú Volvoból, vagy más márkából átszerelni.
PSTP írta: Ismerem a pattintós típust is. Ebben bíztam, hogy tán nem olyan ocsmány. Hát de...
Ehhez is adtak vagy 4-5 féle adaptert, olyat is, ami az oldalt csatlakozó lapos abb típushoz való.
Sajnos a megszokásban nem hiszek. Ami zavar, az zavar és teszek ellene, valahogy megoldom.
Mivel kiba drága volt ez a két lapát, marad a kar csere, csak még utána kell néznem, hogy mit lehetne felrakni helyette, ami kultúráltan nézne ki. Esetleg újabb típusú Volvoból, vagy más márkából átszerelni.
Ablaktörlő kart cserélni, egy pár lapát miatt??? Hát Te tudod...
Én a linkben egy ívelt lapátot látok, mindegy is... másra gondoltam mint ami a problémád.
A burát nem kell levenni az izzócseréhez. Hátulról kell megközelíteni a témát, a műanyag takaróizéket csak le kell pattintani. Aztán izzója válogatja, hogy melyiket hogyan kell kiszedni, valamelyiket negyedfordulatot kell elcsavarni, másik bajonettes rugó fogja, összességében nem nagy ügy. Mondjuk nekem van manuálém amiből kilestem a gép mellett, hogy mit merre. De neten is van biztos leírás.
Ismerem a pattintós típust is. Ebben bíztam, hogy tán nem olyan ocsmány. Hát de...
Ehhez is adtak vagy 4-5 féle adaptert, olyat is, ami az oldalt csatlakozó lapos abb típushoz való.
Sajnos a megszokásban nem hiszek. Ami zavar, az zavar és teszek ellene, valahogy megoldom.
Mivel kiba drága volt ez a két lapát, marad a kar csere, csak még utána kell néznem, hogy mit lehetne felrakni helyette, ami kultúráltan nézne ki. Esetleg újabb típusú Volvoból, vagy más márkából átszerelni.
A lapát egyenes, mint a linken. Ez a "modern", váz nélküli.
A probléma, hogy az ablaktörlő kar régimódi, kampóval a végén, ezért egy bumszli adapter kell a lapáthoz... szintén látszanak a képen az adapterek.
Az, hogy miért nem töröl középtéjákon a jobbos, passz, nem tudom.
Mindjárt kimegyek és megpróbálom hajtogatni még egy kicsit
Hello!
Ilyesmim van nekem is (nem az a márka), Sas úr hozta, tökéletesen működik, bár -12-ben már kissé rideg és csíkoz, de pont lesz@rom Azért 10-12-14 rugóért venni 1 pár ablaktörlőt agyrém kategória, eszembe sem jutna... A bumszlikat meg idővel megszokod hidd el;) Az egész lényege az, hogy az 5 adapter közül vmelyik tutira passzol az autódra!
Az előző is ez az újabb sztájl volt, annak nem voltak adapterei, hanem egy "doboz" szerűség volt rajta, kinyitottad, bepattintottad a kampósba, oszt jól visszacsuktad. Aztán autópályán 140-nél felnyitotta a fedelet menetszél Úgyhogy leragasztottam Kb dupla ilyen vastag volt a lapát is, ilyen teherautó fíling, viszont láthatóan nyomot hagyott az üvegen az 1 éves használat...
A lapát egyenes, mint a linken. Ez a "modern", váz nélküli.
A probléma, hogy az ablaktörlő kar régimódi, kampóval a végén, ezért egy bumszli adapter kell a lapáthoz... szintén látszanak a képen az adapterek.
Az, hogy miért nem töröl középtéjákon a jobbos, passz, nem tudom.
Mindjárt kimegyek és megpróbálom hajtogatni még egy kicsit
Én meg a refi alatti 5W-os izzót cseréltem az előbb (vagyis inkább apám csinálta, én a kézikönyvvel a kezemben próbáltam okosnak tűnni). Hát... mikor tudja már az ember, hogy pontosan mit kell csinálni, akkor már egyszerű a művelet
Felraktam.
Nem szép... A kar és a hozzá szükséges műanyag bumszlivég úgy néz ki, mint egy hányás.
A jobbos lapát közepe-alsó részén valamiért nem töröl. Pedig hozzáér az üveghez. Már hajtogattam, de ezen nem tudok javítani.
Valakinek valami ötlet?
Ezekután ki akarom cserélni az egész lapátot, valami modernebb, kicsit markánsabbra, ami nem gúvad ki annyira a lapát közepétől.
Valaki tudna erről a lapátról méretrajzot kiszedni vidából? S40 2003
Esetleg újabb volvók hasonló méretű lapátjára kicserélném őket, ha létezik ilyen.
PSTP írta: Tudod véletlenül az "anyakoca" márkáját, típusát?
Qrvára tetszik, kiváncsi lennék az arcokra, ha egy ilyen meg lenne csinálva és Bp-n ezzel járnék melóba, tárgyalni, dugóban ülni
Hejhalláj.
Jaja, Sugga a gépsárkány, a Tottakáron Csikós meg is énekelte, ha rákeresel megtalálod.
Itt nálunk meg bejött a minusz húsz-huszonpár fok, gyilkos napsütéssel egybekötve.Kint minden metálszínű, még a Trabantok is... Mer' aztán marha sok Trabant van errefelé...bár kettőt már láttam.Igaz, az egyik az csak egy reklámjármű volt, leb@$2va a susnyásba, táblát tartani.